Niedziela, Wrzesień 26
Rynki Dnia Logo
  1. Rynki Dnia
  2. Finanse
  3. STARY SEKTOR FINANSOWY GARDZI CYFRYZACJĄ...

Marken Systemy Antywirusowe

STARY SEKTOR FINANSOWY GARDZI CYFRYZACJĄ? TO SIĘ MOŻE ŹLE SKOŃCZYĆ!

Sektor finansowy od lat ciężko pracuje, aby dodać nowe kanały, uprościć procesy i usunąć starszą infrastrukturę, a wszystko to w celu lepszej obsługi klienta. Doświadczenia z ostatnich kilku miesięcy pokazały, że cyfryzacja jest niezbędna dla firm oferujących usługi w tym sektorze. Niestety, niektóre z większych koncernów nie umieją poradzić sobie z postępującą cyfryzacją społeczeństwa i nowymi technologiami, które znajdują coraz szersze zastosowanie w finansach. 

Giganci-ignoranci

Vodafone Business, koncern, który najbardziej wziął sobie do serca postęp technologiczny twierdzi, że zaledwie 26% firm zajmujących się usługami finansowymi jest dostosowanych do nowych wyzwań i posiada pozytywne prognozy na przyszłość, koncentrując się na projektach technologicznych, a także zmieniających się potrzebach klientów. Ci, którzy już zainwestowali w swoje możliwości cyfrowe, byli lepiej przygotowani do radzenia sobie z pandemią niż ich odpowiednicy z wyższych szczebli.

Stary sektor finansowy nie chce ulec cyfryzacji.
Fot. Finanse.eGospodarka.pl

Innowacje w sektorze finansowym przyspieszyły od początku pandemii. Wzrost cyfryzacji opiera się na zmianach technologicznych zapoczątkowanych przez powstanie banków i ubezpieczycieli opierających się na nowych technologiach. Nowe firmy czerpały korzyści z pandemicznych przepisów i swojego cyfrowego podejścia do wydawania prostych w użyciu, ekscytujących i angażujących produktów. Większe instytucje finansowe często krytykowały tempo innowacji cyfrowych, sugerując, że „kultura niechęci do ryzyka” utrudnia prowadzenie nowych projektów. Ich nastawienie powinno być piętnowane, ponieważ ogromne koncerny finansowe mogą polegać na świetnym dostępie do klientów, prestiżu marki i zrozumieniu przepisów, w odróżnieniu od mniejszych, elektronicznych konkurentów. Ponadto dane są podstawą cyfrowej transformacji, zasobem, które posiadają liczne finansowe molochy z sektora bankowości detalicznej i prywatnej.

Długofalowe skutki cyfryzacji

Łączenie głębokiego, opartego na danych wglądu z ich potężnymi markami zorientowanymi na człowieka, daje tym organizacjom możliwość stworzenia rzeczywistego zróżnicowania, jeśli chodzi o obsługę klienta. Jeśli zostanie to zrobione poprawnie, mogą stać się mądrzejsi, szybsi i bardziej odporni, zachowując tożsamość marki. W sektorze finansowym otwartość na zmiany spowodowane technologią mogą pomóc im przetrwać nadchodzącą burzę i położyć podwaliny pod przyszłe sukcesy. Ogromne firmy z sektora finansowego powinny priorytetowo traktować zrozumienie, w jaki sposób nowe technologie pomogą im lepiej obsługiwać klientów, identyfikować zmieniające się potrzeby i dostarczać wglądu w dane.

Wszystkie te czynniki będą odgrywać kluczową rolę w zaspokajaniu zmieniających się potrzeb klientów. Nowe, zwinne koncerny, które już zainwestowały w swoje możliwości cyfrowe, są najwyraźniej lepiej przygotowane od swoich ogromnych, starszych braci.

Michał Wilga

Michał Wilga

Czytaj poprzedni

Polska liderem w świecie FinTech?

Czytaj następny

Koronawirus a gospodarka

Komentarze

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).