Elements envato
Czy e-paragony są odpowiedzią na rosnące zużycie papieru czy tylko sposobem na wyciągnięcie niektórych danych?
Elements envato
Czy e-paragony są odpowiedzią na rosnące zużycie papieru czy tylko sposobem na wyciągnięcie niektórych danych?
Współpraca Barclays z fintechem Flux to dość nowa sprawa. Dzięki temu otrzyma dostęp do e-paragonów dla klientów, którzy zapłacą kartą debetową!
Klienci Barclays, płacąc kartą debetową (np. w H&M) otrzymają paragon do wglądu w aplikacji banku. Nie jest to aż taka nowość, bowiem w Polsce istnieje taka sama możliwość. Elektroniczne paragony są dostępne między innymi dla klientów PKO Banku Polskiego.
Może być to korzystne przy analizach danych, a także monetyzacji rozwiązań, jak PFM.
Krokiem, które na pewno popchnęły banki do tego typu rozwiązań, jest fakt marnowania papieru w ogromnych ilościach. Ile paragonów rzeczywiście zdarzyło Ci się wziąć do domu i zachować? Ile z nich wyrzuciłeś po sprawdzeniu albo nawet od razu po wzięciu go do ręki? Są osoby, które nawet ich nie biorą, więc z kasy lądują prosto w koszu. Idealnym rozwiązaniem jest więc dostęp do e-paragonu, który, nawet, jeśli się nie przyda, pozostanie do wglądu wyłącznie w aplikacji, nie zaśmiecając tym samym naszej planety.
Nasz rząd myśli o tym, by na stałe zrezygnować z papierowych paragonów w Polsce. E-paragony miałyby obowiązywać od 1 maja 2021, od kiedy to sprzedawcy byliby całkowicie zwolnieni z drukowania tradycyjnych paragonów. Będzie to wyglądało jednak trochę inaczej: taki e-paragon zostanie przesłany na adres e-mail lub komórkę klienta. Wystawienie go odbędzie się tylko za zgodą klienta! Istnieje jednak możliwość wydrukowania papierowej wersji: tylko takiej, lub też obu jednocześnie.
Pomysł wprowadzenia nowego rozwiązania budzi wiele wątpliwości. Chociaż przepisy mają wejść w życie 1 maja obecnego roku, to jednak na e-paragony być może trzeba będzie poczekać znacznie dłużej. Obecne kasy fiskalne nie mają przecież możliwości przesłania elektronicznej wersji dowodu zakupu. Drugie pytanie wiąże się z ustawą RODO: jak ochronić dane osobowe klienta, który za każdym razem będzie musiał podać numer telefonu lub adres e-mail?
Co myślisz o takim pomyśle? To dobra oszczędność papieru czy niepotrzebne zmiany?
Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!
Komentarze