Tesla inwestuje w Niemczech. Jedyna taka fabryka w Europie!

Tesla inwestuje w Niemczech. Jedyna taka fabryka w Europie!

Moto.pl

Gigafabryka, która ma kluczowe znaczenie dla Elona Muska, by pokonać lidera europejskiego rynku, Volkswagena, miała zostać otwarta latem ubiegłego roku. To właśnie twórca modelu Passat ma przewagę w Europie - z 25% udziałem w sprzedaży pojazdów elektrycznych (EV) do 13% Tesli.

Tesla otrzymała warunkowe pozwolenie budowy dla swojej niemieckiej gigafabryki w pobliżu Berlina. Kończą się miesiące opóźnień dla tej przełomowej inwestycji o wartości 5 miliardów euro.

Kluczowa inwestycja w Europie

Premier Brandenburgii, Dietmar Woidke powiedział podczas briefingu informacyjnego, że rozwój oznacza „wielki krok w przyszłość”, dodając, że fabryka Tesli będzie głównym motorem przemysłowym i technologicznym dla Niemiec i regionu. Tesla prowadzi rozmowy z licznymi dostawcami części w regionie, aby zaopatrywać się w lokalne surowce, skracając czas oczekiwania i koszty dostaw.

Podkreślając intensywną konkurencję stojącą przed Teslą, Volkswagen zapowiedział, że wyda około 2 miliardów euro na nową fabrykę w pobliżu siedziby głównej w Wolfsburgu, aby wyprodukować Trinity, pierwszy z nowej generacji pojazdów elektrycznych dla niemieckiego producenta.

536-stronicowe warunkowe pozwolenie na budowę dla Tesli nie oznacza, że ​​amerykański pionier pojazdów elektrycznych może od razu rozpocząć produkcję. Musi najpierw udowodnić, że spełnia wiele warunków, m.in. w zakresie wykorzystania wody i kontroli zanieczyszczenia powietrza.

Dopiero wtedy Tesla otrzyma długo oczekiwane pozwolenie na eksploatację i faktycznie zacznie wprowadzać na niemiecki rynek 500 000 pojazdów zasilanych bateriami, które chce produkować każdego roku w nowym zakładzie, znajdującym się w małej gminie Gruenheide.

Tesla
Fot. Wirtualne Media

Szybsze dostawy

Rozpoczęcie produkcji w Niemczech oznaczałoby, że Tesla będzie mogła dostarczać swoje samochody Model Y klientom europejskim szybciej i taniej. Firma planuje w ciągu najbliższych dwóch tygodni pokazać, że spełnia narzucone warunki. Następnym wyzwaniem dla Tesli będzie jak najszybsze zwiększenie produkcji - zajmie to więcej czasu niż budowa samej fabryki.

Zakład, który Tesla zaczęła budować na podstawie wstępnych pozwoleń, będzie również obejmować fabrykę akumulatorów zdolną generować ponad 50 gigawatogodzin (GWh) rocznie – wyprzedzając europejskich konkurentów.

Baterie do samochodów produkowanych na miejscu będą początkowo pochodzić z Chin, ale Tesla zamierza osiągnąć masową produkcję w niemieckiej fabryce akumulatorów do końca przyszłego roku.

Polska technologia Blika została sprzedana Polska technologia Blika zosta...

Polski Standard Płatności pozwolił, by Zjednoczone Emiraty A...

PayEye – polska płatność okiem podbija Dubaj?! PayEye – polska płatność okiem...

Polska metoda płatności przedstawiona na targach Gitex Techn...

Komentarze

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!