Tesla inwestuje w Niemczech. Jedyna taka fabryka w Europie!

Tesla inwestuje w Niemczech. Jedyna taka fabryka w Europie!

Moto.pl

Gigafabryka, która ma kluczowe znaczenie dla Elona Muska, by pokonać lidera europejskiego rynku, Volkswagena, miała zostać otwarta latem ubiegłego roku. To właśnie twórca modelu Passat ma przewagę w Europie - z 25% udziałem w sprzedaży pojazdów elektrycznych (EV) do 13% Tesli.

Tesla otrzymała warunkowe pozwolenie budowy dla swojej niemieckiej gigafabryki w pobliżu Berlina. Kończą się miesiące opóźnień dla tej przełomowej inwestycji o wartości 5 miliardów euro.

Kluczowa inwestycja w Europie

Premier Brandenburgii, Dietmar Woidke powiedział podczas briefingu informacyjnego, że rozwój oznacza „wielki krok w przyszłość”, dodając, że fabryka Tesli będzie głównym motorem przemysłowym i technologicznym dla Niemiec i regionu. Tesla prowadzi rozmowy z licznymi dostawcami części w regionie, aby zaopatrywać się w lokalne surowce, skracając czas oczekiwania i koszty dostaw.

Podkreślając intensywną konkurencję stojącą przed Teslą, Volkswagen zapowiedział, że wyda około 2 miliardów euro na nową fabrykę w pobliżu siedziby głównej w Wolfsburgu, aby wyprodukować Trinity, pierwszy z nowej generacji pojazdów elektrycznych dla niemieckiego producenta.

536-stronicowe warunkowe pozwolenie na budowę dla Tesli nie oznacza, że ​​amerykański pionier pojazdów elektrycznych może od razu rozpocząć produkcję. Musi najpierw udowodnić, że spełnia wiele warunków, m.in. w zakresie wykorzystania wody i kontroli zanieczyszczenia powietrza.

Dopiero wtedy Tesla otrzyma długo oczekiwane pozwolenie na eksploatację i faktycznie zacznie wprowadzać na niemiecki rynek 500 000 pojazdów zasilanych bateriami, które chce produkować każdego roku w nowym zakładzie, znajdującym się w małej gminie Gruenheide.

Tesla
Fot. Wirtualne Media

Szybsze dostawy

Rozpoczęcie produkcji w Niemczech oznaczałoby, że Tesla będzie mogła dostarczać swoje samochody Model Y klientom europejskim szybciej i taniej. Firma planuje w ciągu najbliższych dwóch tygodni pokazać, że spełnia narzucone warunki. Następnym wyzwaniem dla Tesli będzie jak najszybsze zwiększenie produkcji - zajmie to więcej czasu niż budowa samej fabryki.

Zakład, który Tesla zaczęła budować na podstawie wstępnych pozwoleń, będzie również obejmować fabrykę akumulatorów zdolną generować ponad 50 gigawatogodzin (GWh) rocznie – wyprzedzając europejskich konkurentów.

Baterie do samochodów produkowanych na miejscu będą początkowo pochodzić z Chin, ale Tesla zamierza osiągnąć masową produkcję w niemieckiej fabryce akumulatorów do końca przyszłego roku.

E-paragony nowością w sklepach? E-paragony nowością w sklepach...

Czy e-paragony są odpowiedzią na rosnące zużycie papieru czy...

ZTE znów stanie przed sądem. Firmie postawiono poważne zarzuty ZTE znów stanie przed sądem. F...

Chiński koncern ZTE ponownie stanie przed amerykańskim sądem...

Komentarze

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!