Poniedziałek, Październik 3
Rynki Dnia Logo
  1. Rynki Dnia
  2. Technologie
  3. Facebook ukarany? Koniec scamowych rekla...

Onet

Facebook ukarany? Koniec scamowych reklam

Rząd Wielkiej Brytanii zapowiedział, że projekt ustawy o zapobieganiu szkodom w Internecie będzie zawierał wymóg, aby duże platformy poprawiły ochronę przed przestępcami podszywającymi się pod celebrytów lub firmy.

Dotkliwe kary

Regulator komunikacji, Ofcom, sprawdzi, czy platformy wdrożyły systemy zapobiegające fałszywym reklamom. Według rządu organ nadzorczy może zablokować usługi lub nałożyć grzywnę w wysokości do 18 milionów funtów lub 10% rocznego obrotu koncernu.

„Te zmiany w nadchodzącej ustawie o bezpieczeństwie w Internecie pomogą powstrzymać oszustów ograbiających ludzi z ciężko zarobionych pieniędzy” – powiedziała Sekretarz Kultury, Nadine Dorries.

Wielka Brytania: inżynierowie sieci telekomunikacyjnych na celowniku

Oszustwa internetowe z reklam w Google, Facebooku, Twitterze i innych mediach społecznościowych rosły jak grzyby po deszczu, ponieważ coraz więcej osób korzystało z Internetu podczas lockdownów.

Facebook
Fot. Deon

Ograniczenia są już wprowadzane

W odpowiedzi na naciski ze strony Financial Conduct Authority (FCA) niektóre usługi internetowe ograniczają reklamy produktów finansowych do firm regulowanych przez FCA, co wezwało do zwiększenia uprawnień.

Rząd dodał, że rozpoczyna również konsultacje społeczne w sprawie zaostrzenia przepisów dla branży reklamy internetowej - albo poprzez wzmocnienie obecnego podejścia do samoregulacji, albo przez utworzenie nowego organu nadzoru.

Szkodliwe lub wprowadzające w błąd reklamy, promujące negatywne obrazy ciała czy sprzedaż broni, mogą podlegać surowszym przepisom i sankcjom. Influencerzy, którzy nie zgłoszą, że otrzymują wynagrodzenie za promowanie produktów w mediach społecznościowych, mogą również podlegać surowszym karom.

Michał Wilga

Michał Wilga

Czytaj poprzedni

PayEye – polska płatność okiem podbija Dubaj?!

Czytaj następny

Europejski Kongres Finansowy: Odpowiedzialne finanse w obliczu kryzysu

Komentarze

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).